субота, 18. јануар 2014.

Kiflice sa jabukom i cimetom



-U sezoni kada vlada miris jabuke, cimeta, meda i oraha , čokoladnih preliva i šećernih glazura, donosim vam jednostavan recept moje bake Angleline.


- Ne preterujem kad kažem da me je miris prah šećera na vrelom testu dovukao sa sprata u prizemlje. A dole, još intenzivniji, slatki miris cimeta sa naređanih loptastih kiflica. Nikada nisam sumnjala u svoju baku. Jednostavno šta god ona spremila i umesila, meni bi se dopalo. 
 -Rođena je na selu , u velikoj porodici, kao treće od osmoro dece i možete reći da sigurno nije imala dodira sa svim pekarskim i poslastičaskim đakonijama, kako je tada, jedini kupovni slatkiš koji je okusila bio običan šećer. I to ponekad. Od kako se udala, živi u gradu, i upoznala se sa mnogim stvarima, i voli da isproba i neki od novih recepata, ali uvek se vraća i starom, dobrom dezertu sa jabukama.

- Jedva sam od nje izvukla recept , ne zato što je to tajna ili slično, već jer to ona radi onako, odokativno. Malo brašna, prstohvat ovoga, rendaš ono. Šta ja znam koliko. Na kraju smo nekako zaključili gramažu i prilažem vam recept kiflica sa cimetom i jabukama koje su nestale za dva dana, većinom zahvaljujući mom tati, ali cela porodica je uživala u njima !

Potrebno je :

-Za testo : 
2 do 2,5 dl mleka
- 1kg brašna
- 1 kašika šećera
- 1 kesica kvasca
- 200g margarina
- 4 jaja
- kora limuna

 -Za fil :
-10 kašika šećera
-6 istruganih jabuka
-malo cimeta (po ukusu)

-Priprema : Mleko, kašiku brašna, kašiku šećera i kvasac sjediniti i ostaviti da nadođe. Umutiti margarin, dodati mu 4 jaja, narendanu koru limuna i tome dodati prethodno nadošlu smesu. Sve zamesiti sa 800g do kg brašna (u zavisnosti od potrebe) i ostaviti da nadođe. Nadošlo testo razviti oklagijom, i čašom vaditi krugove.
-U šerpi ušpinovati 10 kašika šećera , dodati mu izrendane jabuke i cimet po ukusu.
U isečene krugove od testa stavljati fil i praviti loptice. Poslagati loptice u rernu i peći dok ne porumene.

PRIJATNO !





1 коментар:

  1. Jela sam ih nedavno, pravila ih je moja drugarica. Super su! Čak imam i fotku na Instagramu :D :*

    ОдговориИзбриши